SAHRA_MUUSE

frågor&svar om barn

Publicerad 2011-06-07 16:08:33 i

1)Äter våra dottar för lite?

Svar

Ni oroar er för att er lilla dotter inte får i sig tillräckligt med näring. Hon verkar äta för lite.

Det är inte säkert att det är så. Det enda riktigt bra måttet på om ett litet barn äter lagom mycket är att se på hur hon växer. På barnavårdscentralen, BVC, väger och mäter man sitt barn regelbundet och mätpunkterna ritas in på en kurva som jämförs med en så kallad normalkurva. Då kan man tydligt se om barnet växer som man väntar sig.

Innan ni funderar på olika tillskott till er dotters mat, så tycker jag att ni ska gå till BVC med henne och kontrollera hur hon har vuxit. Där kan ni också få de bästa råden om vilken mat som är bra för henne och som hon även tycker om.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sahra-Muuse

Hejsan! :) Mitt namn är Sahra. Jag bor i en liten håla som heter Gislaved. Jag fyllt 16 år. Just nu praktisera jag på barn och fritid. På fritiderna är jag med mina vänner! :)

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela